torsdag 6. desember 2012

STRULL






1 beger seterrømme (3dl)
6 ss sukker
5 ss kalt vann
150 g spelt- eller byggmel



Visp rømmen litt stiv med sukkeret og pisk inn vannet. Rør inn mel til en glatt røre. Byggmel gir god smak på kakene, og er virkelig å anbefale. Stek de som kromkaker, men rull dem til en rett rull. Kansje første gang du lager STRULL...blir ikke siste, jeg lover ;O)
Jeg har brukt brunt sukker, og får derfor mørkere strull en hva du vil få med hvitt sukker. Jeg bruker for det meste brunt sukker eller STEVIA som er et naturlig søtning, i mine kaker. Jeg kommer med flere oppskrifter. ;O)   


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en hilsen, eller spørsmål om maten jeg legger ut på bloggen. Tilbakemelding på det jeg gjør og kansje på det du selv har prøvd ;O)
Alltid hyggelig med en hilsen. ;O)