torsdag 31. mai 2012

FLATBRØD





Nå har min Datter og jeg laget 
FLATBRØD!!!
Og det var utrolig godt, og lett å lage.
Prøv du og ;O)))

250g Siktet Rug
250g Sammalt Rug
250g Bygg Mel
3ts. Salt
6dl. Lunkent Vann

Bland dette godt sammen 
og begynn å kjevle ut deigen med en gang.
Personlig liker jeg å jobbe med deigen når den er litt varm.
(Dekker deigen  med et håndklede mens jeg jobber)
"Dette er lett som en plett", 
som min Sønn sier ;O)
Ingen kunst å lage flattbrød. 
Du må bare ha TID!!
;O)



La meg høre om også du får dette til!
Tror at når du først har fått smaken på disse...så vil du ikke ha noe annet ;O)

Lykke til!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en hilsen, eller spørsmål om maten jeg legger ut på bloggen. Tilbakemelding på det jeg gjør og kansje på det du selv har prøvd ;O)
Alltid hyggelig med en hilsen. ;O)